RODO / kontakt z nami

Etykiety

Kompleks Świętokrzyska Polana - Oceanika i Park Miniatur

Gdzie warto wybrać się z dzieckiem w długi weekend? Do Kompleksu Świętokrzyska Polana, który odwiedziliśmy pewnego upalnego dnia. Znajduje się niedaleko Kielc w miejscowości Zagnańsk w gminie Chrusty. Żeby bardziej przybliżyć Wam to niezwykłe miejsce we wpisie znajdziecie całe mnóstwo zdjęć i dwa filmiki :)

Kompleks Świętokrzyska Polana, to obszerny obiekt zawierający całe mnóstwo atrakcji. Jedną z głównych działalności Kompleksu jest ośrodek rehabilitacyjny. W swojej ofercie posiada także bazę rozrywkową dla rodzin. Są to Oceanika, Park miniatur, Brzozowa Zagroda ze zwierzętami, a także wiele atrakcji dla najmłodszych w Krainie Zabawy.

Naszą wędrówkę po kompleksie rozpoczęliśmy od przyglądnięcia się tablicy informacyjnej, znajdującej się w pobliżu parkingu. Swoja drogą, parking jest przestronny i znajduje się w bliskim sąsiedztwie wszystkich atrakcji, więc nie trzeba daleko chodzić. Wszędzie czysto i schludnie.

Naszą uwagę przyciągnęły stworzenia morskie, które ustawiono niedaleko pierwszego obiektu, jaki mieliśmy zamiar odwiedzić.

REKIN ŻARŁACZ
KRAB BŁĘKITNY
OCEANIKA, to zespół akwariów, które posiadają akwaria z różnymi środowiskami wodnymi, jakie występują na różnych kontynentach.
Zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem. Po wejściu do środka jest wielkie zaskoczenie. Akwaria są wielkie, pływa w nich mnóstwo ryb... Niektóre akwaria można oglądać z trzech stron. Ich pojemność, to od 30 000 do 65 000 litrów. :)

Nasza przewodniczka pięknie opowiedziała naszej grupie o wszystkich dostępnych rybach i sworzniach wodnych, a także o roślinach, wszystkie je starannie opisywała, a by nie było wątpliwości dodatkowo wskazywała ręką omawiany gatunek. Z chęcią odpowiadała także na pytania zwiedzających, choć tych nie było wiele, bo po tak entuzjastycznej i rzeczowej opowieści nie było już w zasadzie o co pytać ;).

Wśród ryb jest wiele niezwykłych okazów. Np. takie niezbyt wyróżniające się ,,Arowany Azjatyckie". Co w nich takiego niezwykłego? Cena, która dochodzi do... 18 000 USD. Chińczycy wierzą, że ta ryba przynosi szczęście.

Na nas największe wrażenie wywarły rekiny, płaszczki i błazenki (sławny Nemo).

Z REKINEM
PŁASZCZKA

BŁAZENEK
Kiedy Pani przewodniczka opowiedziała nam o wszystkim, co było do opowiedzenia, pozostawiła nas samych, by można było jeszcze raz dokładniej bez pośpiechu przyjrzeć się okazom. Ku naszemu zaskoczeniu, niewiele rodzin skorzystało z tej możliwości :(. My pozostaliśmy i jeszcze długo delektowaliśmy się widokiem morskich ,,głębin". Żal było opuszczać tak piękne okazy.

Jednak czas naglił. Jeszcze ostatnie spojrzenie na akwaria... i kolejny punkt zwiedzania kompleksu.

ALEJA MINIATUR, kolejny punkt naszego zwiedzania, to bardzo ciekawa ,,podróż" po najważniejszych obiektach architektury regionu świętokrzyskiego.

Na terenie parku znajduje się 20 makiet największych zabytków województwa świętokrzyskiego przedstawionych w skali 1:20. Wszystkie przedstawiono tak, jak wyglądały w czasach największej swej świetności.

Na bramce wejściowej do parku, wszyscy zwiedzający otrzymują urządzenie z słuchawkami z czujnikiem - audioprzewodnik. Wystarczy, że zbliżymy się do którejś z miniatur i możemy odsłuchać opowieści o obiekcie. Opowieści są bardzo wciągające, że nawet nasz sześciolatek z przyjemnością słuchał audioprzewodnika, przyglądając się każdej makiecie bardzo dokładnie.

Przy miniaturach znajdują się także tablice z ryciną aktualnego stanu budowli oraz szczegółowy opis.

Na koniec wizyty w Kompleksie Świętokrzyska Polana zahaczyliśmy jeszcze do ,,Krainy zabawy", gdzie Synek pływał w łódeczce.

Do Kompleksu Świętokrzyska Polana niebawem powrócimy, by nasz syn skorzystał z pozostałych atrakcji obiektu, których jest tam co niemiara. Czekają na Niego jeszcze m.in.: kule wodne, dmuchańce, trampoliny i zwierzyniec.
Jeśli komuś atrakcji za mało, to są tam też różnego rodzaju automaty i bujaki na monety ;)

Bardzo serdecznie polecamy wizytę w Zagnańsku w Kompleks Świętokrzyska Polana.