RODO / kontakt z nami

Etykiety

Etykiety

Baśnie dla młodszych i starszych - Zofia Stanecka - wydawnictwo Egmont

,,Baśnie dla młodszych i starszych" od wydawnictwa Egmont, to kolejna wspaniała pozycja, którą polecamy jako prezent na gwiazdkę lub różne inne okazje. Książka, którą napisała znana i lubiana autorka książek dla dzieci, Zofia Stanecka, jest znana poczytnej serii książek ,,Basia".


Książka zawiera sześć nowoczesnych interpretacji baśni znanych pokoleniom dzieci na całym świecie. Mamy tutaj pięknie ilustrowane wykonane przez Magdalenę Kozieł-Nowak. Ilustracje i cała oprawa przyciągają uwagę młodych czytelników i zachęcają do wspólnego czytania.

W książce znajdują się baśnie pochodzące z różnych epok, a nowoczesnie zinterpretowane przez Zofię Stanecką:
- Czerwony Kapturek
- Jaś i Małgosia
- Knyps z czubkiem
- Kopciuszek
- Księżniczka na ziarnku grochu
- Trzy świnki

Każdą z opowieści poprzedza interesujący rys historyczny legendy, która przybliża genezę i kolejne realizacje.

Większość baśni znane są, jako opowiadania dla dzieci, ale nie zawsze tak było, o czym przeczytać można we wstępie książki. 

Baśnie miały i mają za zadanie uwrażliwiać na los innych.
Jest też wyraźnie zakreślona granica między dobrem i złem.

Czytając książkę Synkowi spodobała mi się najbardziej baśń o  ,,Trzech świnkach". Bardzo ładnie i wciągająco opisano wejście świnek w dorosłość, a przynajmniej od momentu, gdy te ,,idą w świat", jest też zły wilk, który dostaje nauczkę.








Mieliśmy okazję poznać już wiele wydań i interpretacji baśni, ale nigdy nie były to tak piękne i wciągające opowieści, jak w książce ,,Baśnie dla młodszych i starszych", którą tym samym polecam.


Książki znajdziecie TU

http://www.egmont.pl/

8 komentarzy:

  1. Mamy! Bardzo mi się spodobała tą książka. Muszę przyznać, że takich wersji dla klasycznych baśni jeszcze nie znałam. W tej publikacji po raz pierwszy czytałam baśń pt."Knyps".Nie znałam jej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbieram takie wydania baśni dla mojego synka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyjątkowo oryginalna jest ta księga - również ją mamy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjna jest ta książka- mamy ja juz została przeczytana teraz córcia zaniosła ja do przedszkola na głośne czytanie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała lektura! Przepiękne ilustracje!

    OdpowiedzUsuń

💡 Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
💡 Zapraszam także do polubienia naszej strony na
Facebooku ➡
https://www.facebook.com/InaiSewa
Dziękuję 😍