piątek, 8 września 2017

Magiczne kapsułki - Eksperyment

Nasz kolejny eksperyment w ramach Piątki z eksperymentami. Tym razem ,,magiczny" ;) Dokładniej mówiąc, to rodzaj ,,czarów". Wystarczy kilkanaście wyjątkowych kapsułek, by powstał efekt WOW. 
Jestem pewna, że zabawa jest już znana, ale u nas pojawiła się pierwszy raz i wywarła duże wrażenie na nas. Zatem zapraszam na nasz eksperyment.


Do wykonania eksperymentu wykorzystaliśmy:
- kapsułki ,,Farm animals" i ,,Dinosaus"
- ciepłą wodę
- szklankę


 

Zabawa jest prosta i nie wymaga wielkich przygotować. Wystarczy do szklanki nalać ciepłej lub gorącej wody i wrzucić jedną kapsułkę w dowolnym kolorze oraz chwilę poczekać. Wszystko trwa ok. minutę. Pod wpływem ciepłej lub gorącej wody kapsułka się rozpuszcza, a na powierzchni wody rozkłada się gąbczasty kształt zwierzaczka.
Można oczywiście wykorzystać większe naczynie i wrzucić większą ilość kapsułek. Pełna dowolność w tym zakresie.




Filip doskonale się przy tym bawił. Za każdym razem wybierał kolor, a także zgadywał, które zwierzątko się wyłoni. Początkowo korzystał z jednego opakowania, czyli dinozaurów, ale w trakcie zabawy pomieszał wszystkie kapsułki i przed wykluciem zgadywał, które zwierzątko będzie - dinozaur, czy zwierzątko domowe oraz który gatunek. 
Ciekawą opcją jest to, że dziecko może odgadywać także, które zwierzątko jest którym. O ile przy zwierzętach domowych nie mieliśmy wątpliwości, tak przy dinozaurach korzystaliśmy z opisu na opakowaniu :).





A to już cała kolekcja gąbkowych zwierząt, które można wykorzystać np jako liczmany lub nawet stempelki.


Wpis powstał w ramach zabawy ,,Piątki z eksperymentami"
Więcej na blogu  Karolowamama

13 komentarzy:

  1. Gdzie mozna kupic takie kapsułki? Franek byłby zachwycony!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. Tego to ja jeszcze nie widziałam. Muszę kupić :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam już na allegro ale najpierw podskocze do naszej Mrówki zobaczyć czy są ;-)

      Usuń
    2. Dziś w Mrówce w Opocznie nie mieli. Tamte kupiłam w Końskich.
      Na allegro jest taniej, ale dochodzą koszty przesyłki

      Usuń
    3. Dokładnie, 3,30 produkt a 7zl przesyłka.

      Usuń
    4. Ja płaciłam 6 lub 7 zł za 1 op.

      Usuń
  3. Ależ fajne. My wchodzimy właśnie w fazę dinozaurów, więc młodemu z pewnością kapsułki by się spodobały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że Tygryskowi się spodobają.
      Były te domowe dinozaury oraz zwierzęta leśne.

      Usuń

Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
Dziękuję