RODO / kontakt z nami

Etykiety

Etykiety

Kotlety mielone z rukolą - pomysł na szybki i zdrowy obiad

Dziś kolejna moja propozycja na pyszne kotlety mielone z rukolą. Takie danie jest nie tylko pyszne, ale i zdrowe.



Danie jest bardzo proste w wykonaniu. Potrzebne są same popularne składniki, a efekt smakowy w dychę! Lubię przyrządzać dania, które są proste i nie wymagają wyszukanych składników. Moja rodzinka pokochała te kotleciki i dlatego przyrządzałam je już wiele razy.

Składniki:
- mięso mielone z indyka (wieprzowe też może być, a jakże)
- kilka liści rukoli (może być też szpinak albo zamiast albo dodatkowo).
Nasza rukola pochodzi z przydomowego ogródka
- łyżka lub dwie bułki tartej
- jajko
- mała cebula
- sól i pieprz


Przygotowanie, jak już wspomniałam, jest bardzo proste.
Liście rukoli należy umyć, osuszyć i drobno pokroić.


Cebulę pokroić w kostkę.


Mięso mielone. cebulkę, jajko oraz rukolę przełożyć do miski. Dodać bułkę tartą i przyprawy.


Wymieszać wszystko starannie.


Potem starannie wyrobić ,,ciasto".


Uformować niewielkie kotleciki.


Smażyć na oleju (lub smalcu) z obu stron na złoty kolor. W przypadku mięsa drobiowego czas smażenia jest o wiele krótszy, niż w przypadku mięsa wieprzowego, dlatego drób bardzo sobie cenię w przypadku, gdy na przygotowanie obiadu mam niewiele czasu.


 Gotowe.


Podawać z ziemniakami, ryżem, kaszą lub - tak jak ja - eświeżą rukolą oraz oliwkami. To propozycja na lekki posiłek.


Smacznego.

Polecam inne nasze łatwe przepisy TU

4 komentarze:

  1. Każdy pomysł na kotlety mielone teraz "w cenie". Z aparatem trudno gryźć i "miękkie" mielone kotleciki dużo łatwiejsze w jedzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drobiowe mielone to moje ulubione. Z rukolą nigdy nie próbowałam, bo zwyczajnie jej nie lubię. 😉 Jednak ciekawi mnie, jak kotely smakują z jej dodatkiem. Koniecznie muszę spróbować. Może w kotletach rukolę przełknę. 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam:) nie wpadłam na ten pomysł by dodac rukol:) przy najbliższej okazji sprobuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kotletów z rukolą jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

💡 Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
💡 Zapraszam także do polubienia naszej strony na
Facebooku ➡
https://www.facebook.com/InaiSewa
Dziękuję 😍