RODO / kontakt z nami

Etykiety

Etykiety

Łatwy notatnik DIY dla dzieci

Filip wykonał prosty, ładnie ozdobiony notatnik. Taki notatnik dzieci mogą wykonać dla siebie lub komuś na prezent. Już niedługo będzie ku temu kilka okazji (mikołajki, gwiazdka, Dzień Babci i Dziadka). Sami się przekonajcie.


Materiały do wykonania notatnika są niewyszukane, a praca z nimi prosta i przyjemna.

Materiały:
- bezpieczna plastikowa igła
- nici
- podkładka
- kawałek styropianu (jako podkładka,może być gąbka)
- ostre narzędzie (u nas kombinerki okrągłe)

Wykonanie:

Stemplujemy dowolnymi pieczątkami kartkę techniczną. Czym więcej buziek, tym lepiej. 



Wykorzystaliśmy także tusze wielokolorowe.


Kiedy cała kartka została za stemplowana, należalo wykonać otwory do przeszywania. W tym celu wzięłam kawałek styropianu, jako podkładkę, ułożyłam na nim plik kartek z ,,wyznaczonym" środkiem i przebiłam wszystkie kartki w czterech miejscach.


W miejscu nakłuć dziecko przeszywa nitką. Igła nie kaleczy małych dłoni, więc praca jest bardzo bezpieczna.

Nawet nie wyobrażałam sobie, że Filip będzie miał taką frajdę z własnoręcznego szycia. Co prawda dawno temu bawił się w ,,przeplatanki", ale ta czynność bardziej przypomina zwyczajne szycie. Myślę, że idąc ,,za ciosem" wypróbujemy także inne ,,szycia".




Po zszyciu kartek w obu miejscach, Filip poprzyklejał kilka naklejek ,,emotek".


Notatnik gotowy.

Pojawiło się w nim już kilka Filipowych zapisków ,,ściśle tajnych".  Ten egzemplarz Filip postanowił przeznaczyć dla siebie.

Polecam takie prace manualne. Nie tylko jest przy niej trochę ćwiczeń małej motoryki, to jeszcze powstaje fajny notatnik, który zachęca dzieci do pisania.



PIECZĄTKI


Do ozdobienia notatnika wykorzystaliśmy zestaw ,,Pieczątki" od Alexander.

W zestawie znajduje się 6 pieczątek, które można odbijać na kartce czarnym i czerwonym kolorem tuszu. Odbite kształty można pokolorować kredkami. W zestawie znajduje się także arkusz 78 naklejek z emocjami.
Elementy są solidnie wykonane i zapakowane w praktyczne niewielkie kolorowe pudełko z plastikową wytłoczką.

Po rozpakowaniu należy ponaklejać gumowe pieczątki na drewniane kołeczki.


Pieczątki mają różne emocje. 4 wesołe, 2 smutne.

 


Pieczątki można wykorzystać na wiele sposobów. Na początku wpisu zaprezentowałam jeden z przykładów. Można użyć także jako znaczki motywacyjne na tablicy, do rytmów, kodowania, liczenia. Taki zestaw daje wiele możliwości. U nas z pewnością jeszcze nie raz się pokażą ;)


Polecamy zestaw, który znajdziecie TU

https://sklep.alexander.com.pl/

9 komentarzy:

  1. co za genialny zestaw:) a Notatnik Filipa- bomba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł z tym notatnikiem.Dla mnie by się taki przydał bo ostatnio jestem zapominalska :) Bardzo bym się ucieszyła z takiego prezentu, ponieważ lubię wykonywane rzeczy od serca, które powstają pracą rąk :) Sama też lubię dawać tego typu prezenty. Nie wiedziałam że Alexander Tous ma w swojej ofercie tak fajne pieczątki. Dzięki Tobie znalazłam coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne te pieczątki, a notes wyszedł rewelacyjnie. Zdradzisz komu go podarujecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten Filip zachował dla siebie, ale być może kolejne przeznsczy na prezenty 😉

      Usuń
  4. Jako dziecko uwielbiałam zabawę pieczątkami, rodzice nawet żartobliwie twierdzili, że powinnam na poczcie pracować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł. Jako dziecko uwielbiałam takie kreatywne zabawy. Oczywiście obdarowywałam najbliższych. Sama frajda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł
    Coś idealnego dla mojej córeczki

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł z tym notatnikiem, to rzeczywiście niesamowite, ile radości dają dzieciom proste prace manualne - i jak dobrze działają na ich rozwój. Zestaw pieczątek genialny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sprawa z takimi pieczątkami. Dziecko musi mieć sporo frajdy z tego, że może sobie wszystko opieczętować w różne uśmiechy i wzory.

    OdpowiedzUsuń

💡 Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
💡 Zapraszam także do polubienia naszej strony na
Facebooku ➡
https://www.facebook.com/InaiSewa
Dziękuję 😍