Wielkimi krokami zbliżają się mikołajki i gwiazdka, a co za tym idzie - poszukiwanie idealnych prezentów. Mam dziś dla Was podpowiedź na 3 super gry bez prądu od wydawnictwa Egmont oraz specjalny kod rabatowy. Jestem pewna, że w tym roku prezenty dla Waszych dzieci będą trafione w dziesiątkę.
U nas w domu gry planszowe w już od kilku lat cieszą, bawią i uczą naszego Syna. Nie tylko odciągają Go skutecznie od wszendobylskiej elektroniki, ale włączają do zabawy całą rodzinę. Umacnianie relacji rodzinnych i budowanie więzi społecznych jest dla nas równie ważne, jak zdobywanie wiedzy, dlatego chętnie zaopatrujemy naszego Syna w coraz to nowsze gry.
KOTEK PSOTEK
Gra przeznaczona jest dla graczy od 3 roku życia, dla graczy od 1 do 8 osób. Czas gry: ok. 20 min.
Należy ona do gatunków gier kooperacyjnych, czyli takich, w których zwyciężają wszyscy albo też wszyscy przegrywają.
Zwartość pudełka, to staranie wykonane elementy. Przyciągają uwagę dzieci i zachęcają do zabawy.
Celem gry jest doprowadzenie jak największej ilości zwierzątek do kryjówki na drzewie.
Przebieg gry:
Rozpoczyna najmłodszy gracz, rzuca dwoma kostkami. Przemieszcza zwierzątka zgodnie z wynikami na kostkach.
Jeśli wypadną dwie zielone kropki, to przemieszcza wybrane małe zwierzątko o 2 pola albo 2 dowolne małe zwierzątka o 1 pole.
Jeśli wypadną dwie czarne kropki, to przemieszcza kota o 2 pola.
Jeśli wypadną różne kropki (czarna i zielona), to przenosi kota o 1 pole i dowolne małe zwierzątko o 1 pole (w dowolnej kolejności).
Przed rzutem kostkami gracz może położyć 1 z przysmaków na kocim posłaniu.
Z dzieciaczkami fajnie się gra... przeważnie, chuchają na kostki ,,na szczęście", by wypadły bardziej pozytywne kropki. Dzieci naprawdę angażują się w ratowanie zwierząt.
Elementy:
Grafika gry jest bardzo urozmaicona - na środku planszy ustawia się trójwymiarowe drzewo, zwierzątka i kostki są drewniane.
Wrażenia:
Nasze, są jak najbardziej pozytywne. Lubimy dobrze wykonane gry, z dużą ilością elementów, a ta właśnie taka jest. Na uwagę zasługują, także przemyślane zasady gry i to, że gra jest kooperacyjna.
***
Pędzące żółwie. Wyścig po sałatę
Gra przeznaczona jest dla graczy od 5 roku życia, dla graczy od 1 do 5 osób. Czas gry: ok. 20 min.
To typowa gra o zwycięstwo - inaczej jak poprzednia (czyli ,,Kotek psotek") - tutaj liczy się spryt i odrobina szczęścia.
Kiedyś testowaliśmy i bardzo polecaliśmy tę grę z nieco innymi zasadami i w wersji podróżnej Możecie przeczytać o niej TUTAJ. Tamta i ta bardzo przypadły nam do gustu.
Gra posiada mnóstwo bardzo ładnie wykonanych elementów. Pionki są drewniane, plansza i płytki żółwi są wykonane z grubej i trwałej tektury, karty z trwałego papieru. Gra z pewnością posłuży bardzo długo.
Kiedyś testowaliśmy i bardzo polecaliśmy tę grę z nieco innymi zasadami i w wersji podróżnej Możecie przeczytać o niej TUTAJ. Tamta i ta bardzo przypadły nam do gustu.
Gra posiada mnóstwo bardzo ładnie wykonanych elementów. Pionki są drewniane, plansza i płytki żółwi są wykonane z grubej i trwałej tektury, karty z trwałego papieru. Gra z pewnością posłuży bardzo długo.
Elementy:
- wielokolorowe karty ruchu - 40 sztuk
- płytki żółwi - 5 sztuk
- płytki żółwi - 5 sztuk
- figurki żółwi - 5 sztuk
Cel gry:
Zadaniem każdego gracza jest doprowadzenie swojego żółwia jako pierwszego do grządki sałaty.
Przebieg gry:
Po rozłożeniu wszystkich elementów - czyli figurki żółwi na polu startu niezależnie od ilości graczy. Płytki z żółwiami odwrócić, pomieszać, a każdy gracz wybiera sobie jedną z nich i zachowuje w tajemnicy kolor żółwia. Niewykorzystane płytki odłożyć nieujawnione do pudełka.
Karty z oznaczeniami potasować i rozdać każdemu graczowi po 5 sztuk. Ci trzymają je tak, by inni ich nie widzieli.
Elementy gry przygotowane dla dwóch graczy:
Grę rozpoczyna gracz, który ostatnio jadł sałatę.
Gracz decyduje, którą z 5 trzymanych kart wyłoży. (Wszyscy gracze wykładają karty na jeden wspólny stos). Następnie gracz wykonuje ruch zgodny z kartą.
Przykład:
Gracz wyłożył kartę niebieski+, więc niebieskiego żółwia przesuwa o 1 pole do przodu.
+ o jedno pole do przodu
++ o dwa pola do przodu
- o jedno pole do tyłu
dwie strzałki - ostatni żółw przemieszcza się o dwa pola do przodu
jedna strzałka - ostatni żółw przenosi się o jedno pole do przodu.
Reszta ruchów opisana jest w instrukcji.
Ważna zasada jest taka że gracze poruszają się także nieswoimi żółwiami, w ten sposób nie będzie można odgadnąć kto jest właścicielem którego żółwia.
Po wykonaniu ruchu żółwiem gracz dobiera jedną kartę ze stosu kart zakrytych. Kolej przechodzi na kolejnego gracza.
Gra jest bardzo emocjonująca. Do końca nie wiadomo kto kieruje którym żółwiem.
Nam ta gra bardzo się spodobała tak pod względem elementów, jak i zasad gry. To nieskomplikowana gra idealna na długie jesienne wieczory.
***
Kot Stefan
Gra przeznaczona jest dla graczy od 4 roku życia, dla graczy od 3 do 6 osób.
To bardzo zręcznościowa, szybka gra, która wywołuje sporo śmiechu. Wygrywa najszybszy gracz.
Zestaw składa się z luksusowych, starannie wykonanych elementów.
Skład zestawu:
- myszy - 6 sztuk
- kubek kota - 1 sztuka
- filcowy ser - 1 sztuka
- kostka - 1 sztuka
- karty - 24 sztuki
Przygotowane dla 3 graczy:
Każdy gracz otrzymuje 1 mysz i 4 karty. Rozpoczyna najmłodszy gracz. Bierze on kubek kota w jedną rękę, a w drugą kostkę. Rzuca kostką i w zależności od tego co wypadnie, takie wykonuje akcje. Gdy wypadnie mysz, nic się nie dzieje i gracz rzuca dalej. Gdy wypadnie kot, gracz za pomocą kubeczka stara się złapać jak najwięcej myszy. W tym samym czasie gracze ciągną za ogonki myszek i starają się jak najszybciej uciec przed kotem z filcowego sera.
Gdy kot złapie mysz, to otrzymuje od gracza z kotem po jednej karcie.
Gracz kot rzuca dalej, do momentu, gdy nie złapie żadnej myszki.
U młodszych dzieci ta zasada być może będzie działać negatywnie. Warto zaproponować zmianę ,,kota" po każdej rundzie z łapaniem.
Gdy myszy uciekły, to na tym kończy się jego runda (zgodna z zasadami gry) i gracz przekazuje kubek kota graczowi po lewej stronie, a sam staje się kotem.
Koniec gry:
Gra kończy się natychmiast po tym, jak któremuś z graczy skończą się karty.
Gra jest bardzo dynamiczna, rozwija koncentrację i spryt.
Bardzo nam się spodobała.
Okazja - wielki prezent od wydawnictwa EGMONT, a mianowicie 40% rabatu na planszówkowe bestsellery.
Rabat nalicza się po zalogowaniu na stronie oraz wpisaniu kodu inaisewa po dodaniu rzeczy do koszyka w miejscu kod promocyjny.
W miejscu kod promocyjny wpisujemy inaisewa małymi literami.
Promocja trwa do 15 grudnia 2019r., do godziny 24.00
Gra to zawsze świetny przezent. I na Tygrysa czekają już dwie planszówki.
OdpowiedzUsuńWspaniale są te gry. Kotek psotek sprawdziłby się u nas świetnie. 🙂
OdpowiedzUsuńU nas planszowki to podstawa. Bardzo fajne propozycje pokazujesz. Pedzace żółwie zaciekawily mnie
OdpowiedzUsuń