niedziela, 7 maja 2017

Na ratunek! - Egmont

Ciekawa gra planszowa wcale nie musi być kosztowna? To możliwe. Sami się o tym przekonaliśmy, kiedy otworzyliśmy ,,Na ratunek" - grę od Egmont, która jest z serii ,,Dobra gra w dobrej cenie". To że warto ją nabyć przekonacie się czytając ten wpis.



W niewielkim kartonowym opakowaniu (piękna delikatna grafika), gra świetnie nada się do plecaka, by zabrać ją na weekend :). W każdym razie my taki plan mamy :).

Zawartość opakowania:
- 16 prostokątnych kafelków pojazdów ratunkowych
- 24 kwadratowych kafelki wypadków / wydarzeń
- 4 kwadratowe kafelki fałszywych alarmów
- 16 żetonów alarmu
- 4 znaczniki zakazu
- instrukcja


Gra przeznaczona jest:
od 2-4 graczy
wiek: 5 - 105 lat
czas gry ok. 20 minut.

Cel gry:
Gracze wysyłają swoje pojazdy do różnych zdarzeń. Za każdą udaną akcję zdobywa w nagrodę kafelek wydarzenia / wypadku. Należy się wystrzegać fałszywych alarmów. Gdy zdobędą ich określoną ilość wypadają z gry. 
Kto wygrywa? Gracz, który jako ostatni pozostanie w grze lub zdobędzie najwięcej kafelków zdarzeń. :)

Przygotowanie do gry:
Najpierw należy potasować razem kafelki wypadków (to te kwadratowe). Następnie zakryte umieścić na stole w zasięgu wszystkich graczy. W trakcie gry nie przesuwamy kafelków.

Każdy z graczy otrzymuje zestaw 4 kafelków pojazdów ratunkowych. W każdym zestawie musi być wóz strażacki, radiowóz, karetka i holownik.
Swój zestaw kafelków miesza, by nie wiadomo było gdzie który pojazd się znajduje i kładzie zakryte przed sobą.

Znaczniki zakazu każdy otrzymuje po jednym, ale nie pokazuje innym, by nie wiadomo było kto jaki ma (można także nie korzystać z nich w grze i my nie korzystaliśmy).

Znaczniki alarmu kładziemy z boku.

Przebieg gry:
Rozpoczyna gracz, który ostatnio widział wóz strażacki ;)

Najpierw odwraca swój dowolny kafelek pojazdu, a następie odwraca których z kafelków wypadków. Jeśli kafelki z tej samej kategorii, to gracz zabiera ten kafelek i kontynuuje grę. Odwraca kolejny pojazd i znów podnosi kafelek wypadku. Jeśli i tym razem trafi, znów kontynuuje swoją rundę. 
Gdy nie trafi w wypadek (czyli auto i wypadek nie są tej samej kategorii), to zakrywa odkryte dotychczas pojazdy akcji i turę należy do kolejnego gracza.



 Gdy któryś z graczy trafi na kafelek fałszywego alarmu, to zakrywa go z powrotem (zn. pozostawia na polu gry) i bierze dla siebie jeden żeton alarmu.
Zakrywa swoje pojazdy akcji i nie traci zdobytych w turze kafelków wypadków, jednak runda należy już do kolejnego gracza.

Jeśli gracz zdobędzie 5 żetonów alarmu odpada z gry. Jego zdobyte kafelki wracają do pudełka, a żetony do ogólnej puli.



Koniec gry:
Gra może zakończyć się na dwa sposoby:
1. W grze pozostanie już tylko jeden gracz - to on zostaje zwycięzcą. 
2. Na środku stołu pozostaną już tylko cztery kafelki fałszywego alarmu. Gracze, którzy pozostali w grze, podliczają swoje zdobyte kafelki. Wygrywa ten, który zdobył ich najwięcej.

Gra jest świetna. Podoba nam się urozmaicona wersja memo. Takie zabawy ćwiczą pamięć, koncentrację, uczą zdrowej rywalizacji, pomagają znaleźć wspólny mianownik między przyczyną, a skutkiem. Zdarzył się wypadek, to jakie służby ratunkowe są potrzebne.

Polecamy serdecznie.

Egmont
https://sklep.egmont.pl/


Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)

8 komentarzy:

  1. Miałem przyjemność zagrać w Na Ratunek. Świetna zabawa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tygrys podobnie, jak Filip bardzo lubi wszystko, co związane ze strażakami, więc moglibyśmy pobawić się ta grą, póki co na własnych zasadach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nasi chłopcy lubią strażackie tematy.
      Co do zasad, to u nas często modyfikujemy zasady, by było inaczej, a czasem, by uprościć (dotyczy to niektórych gier).
      😃

      Usuń
  3. Potwierdzam, super gra. Graliśmy w nią u Karola kolegi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że i Wam się spodobała 😊

      Usuń

Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
Dziękuję

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...