RODO / kontakt z nami

Etykiety

Etykiety

Róg / tyta obfitości DIY

Niedawno było pasowanie na ucznia naszego Syna. Z tej okazji przygotowałam dla ,,Niego Róg / tytę obfitości DIY". Jak zrobić róg / tytę obfitości? Zapraszam na wpis z instrukcją krok po kroku.



Zależało mi na tym, by róg wyszedł w miarę duży, tak by pomieścił sporą ilość słodyczy.

Materiały:
- arkusz z bloku technicznego A3
- tektura falista srebrna 3D
- bibuła turkusowa i srebrna
- nożyczki
- klej w sztyfcie
- taśma dwustronnie klejąca
- ołówek ze sznurkiem


Zależało mi na uzyskaniu w miarę spiczastego, dużego rożka. W tym celu wykonałam kilka próbek.
Okazuje się, że 1/4 okręgu daje najlepszy efekt.
Poniżej próbki porównawcze.



Zatem z 1/4 okręgu, który narysowałam za pomocą ołówka i sznurka - imitacji cyrkla, wyszła podstawa rogu.


Następnie na krawędzi (tej ćwierć-okrągu) rożka przykleiłam dwustronną taśmę klejącą.



Przycięłam turkusową bibułę w duży prostokąt i przykleiłam po fragmencie na ćwierć-okręgu lekko ją marszcząc.



Taśma trafiła także na jeden z boków rożka i skleiłam rożek.


Z tektury falistej 3D wycięłam kwadraty i za pomocą taśmy klejącej przykleiłam na rożku.



Ze srebrnej bibuły wykonałam kokardę. Elementy skleiłam klejem w sztyfcie.
Wystarczy wyciąć szerszy pasek bibuły i skleić w duże ,,ucho", a węższym paskiem ,,ściągnąć" w kokardę i naciąć końce. Z tyłu umieścić ,,sznureczek" wykonany także z bibuły (ze skręconego wąskiego paska).


Wypełniłam rożek słodyczami...


Zawiązałam kokardę.... Gotowe...


 A dzień później wręczyliśmy naszemu pasowanemu pierwszoklasiście.


Polecam wykonanie takiego rogu.
Róg można ozdobić dowolnie np. malunkami, naklejkami lub jak się chce. Kolory także można mieszać. Filipa ulubionym kolorem jest niebieski, stąd taki wybór.

9 komentarzy:

  1. Ale super pomysł i to na każdą okazję! Na pewno wypróbujemy Wasz pomysł :) chociażby w Mikołajki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To świetny pomysł na prezent. Zapiszę sobię tę instrukcję i wykorzystam jak będzie okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny róg! I sprawdzi się chyba przy każdej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na prezent, wykorzystam go przy najbliższej okazji

    OdpowiedzUsuń
  5. rewelacja!pomysł jakże miły dla pierwszoklasisty ale i prosty widzę. Pomyślałam mamcia wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas nie ma takiej tradycji, a Myszce na pewno by się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo nam się podoba, szczególnie to co jest w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł ! Też zrobię podobny, kiedy nasz synek zacznie przygodę ze szkołą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł! Takie łatwe w wykonani a taki ciekawy efekt!

    OdpowiedzUsuń

💡 Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
💡 Zapraszam także do polubienia naszej strony na
Facebooku ➡
https://www.facebook.com/InaiSewa
Dziękuję 😍