Rodzinna i dynamiczna gra planszowa ,,Mam Cię!" od Alexander Toys. Ta gra wywarła na nas bardzo pozytywne wrażenia i dzielimy się nimi z Wami.
Gra przeznaczona jest:
dla 2 - 6 graczy
5+ wiek
Zawartość pudełka:
- 4 częściowa plansza labiryntu
- 7 żetonów
- 55 kart
- instrukcja
Wszystkie elementy są starannie wykonane, solidne elementy i trwałe, zapakowane w sztywne kartonowe pudełko z plastikową wypraską.
Przygotowanie do gry, to tylko kilka drobnych czynności. Wystarczy ułożyć czteroczęściową planszę, ułożyć karty w stosik zakryty, żetony rozłożyć obok planszy (ew. w koło planszy).
Labirynt ma sześć wejść, każde ze stojących w nim kolorowy piesek, a wewnątrz labiryntu kolorowym kotkiem.
Cel gry:
Szczeniaki i kotki biegają przez korytarze żywopłotów by odnaleźć się i bawić. Zadaniem graczy jest prześledzenie wzrokiem plątaniny labiryntów i najszybsze dostrzeżenie kto kogo goni.
Labirynt ma sześć wejść, każde ze stojących w nim kolorowy piesek, a wewnątrz labiryntu kolorowym kotkiem.
Cel gry:
Szczeniaki i kotki biegają przez korytarze żywopłotów by odnaleźć się i bawić. Zadaniem graczy jest prześledzenie wzrokiem plątaniny labiryntów i najszybsze dostrzeżenie kto kogo goni.
Przebieg gry:
Podstawowa wersja
Ze stosu kart bierzemy jedną kartę i odwracamy na stosik obok. Utworzy nam się ,,zestaw" dwóch kart. Jedna karta, to karta ,,akcji", a druga zwierzaczka. Każda z nich stawia przed nami zadanie.
Karta ze strzałkami pokazuje jak przełożyć elementy planszy. Występuje aż 10 możliwych kombinacji. Czasami trafi się, że element planszy przewracamy tylko na drugą stronę, innym razem elementy zamienia się miejscami.
Na odwrocie znajduje się buźka zwierzaczka. Mamy po trzy kotki i trzy pieski w różnych kolorach.
Ta buźka jest naszym akcją rundy.
Odwracamy kartę i tu: zamieniamy miejscami elementy planszy z brązową i pomarańczową obwódką.
Druga karta do kompletu, to karta zwierzaczka.
Tutaj trafił nam się czerwony piesek. Ten rozpoczyna wspólny ,,ruch".
Teraz wszyscy gracze ,,odnajdują" oczami (bez wodzenia palcem po planszy) drogę od czerwonego pieska do jego kociego przyjaciela. Ten który okaże się tym przyjacielem na trasie należy chwycić żeton w jego kolorze.
U nas czerwony kotek, więc chwytamy żeton w kolorze czerwonym.
Zawodnik zabiera kartę, która jest jego punktacją.
Jeśli zwierzaczki nie mogą się odnaleźć, to chwyta wielokolorowy żeton :)
Jeśli okaże się, że jest więcej niż jeden ,,dogoniony" przyjaciel, to chwyta się tyle żetonów ile jest złapanych przyjaciół, a zawodnik pobiera ze stosu karty, jako punktacja (bez znaczenia ma tu zwierzaczek).
Gra jest dość emocjonująca. Zmiana ustawienia planszy, szybkie poszukiwania przyjaciela... To sprawia, że zabawa toczy się w najlepsze.
Zakończenie gry:
Gra toczy się dopóki stos kart nie zniknie :)
Gracz, który m najwięcej kart wygrywa.
Czy warto zakupić tę grę? Z całą pewnością. Gra ma świetny przebieg, doskonale bawi, rozwija percepcję wzrokową, ćwiczy koncentrację, cierpliwość, uczy zdrowej rywalizacji.
My, podczas tej gry, świetnie się bawimy i relaksujemy. Gra nam się bardzo przyjemnie, jak na grę planszową jest sporo akcji (choćby jedna z nich: należy zrobić zamianę elementu planszy), jest też piękna grafika i sympatyczne zwierzaczki, a to, że runda za każdym razem przebiega inaczej, to dodatkowa zaleta gry.
Grę znajdziecie:
Mam chrapkę na tą grę :-)
OdpowiedzUsuńPolecam. U Was rywalizacja będzie bardziej wyrównana :)
UsuńJakiś czas temu odpuściliśmy sobie planszówki po kilku wpadkach... pierwszy raz od dawna nabrałam ochoty na przetestowanie czegoś nowego. Dzięki.
OdpowiedzUsuńSpróbujcie z tą. Myślę, że się Wam spodoba.
Usuń