RODO / kontakt z nami

Etykiety

Etykiety

Karty Grabowskiego - Gry logiczne

Atrakcyjna pomoc matematyczna i logiczna? Jest coś takiego. To zestaw ,,Kart logicznych" z książką autorstwa Andrzeja Grabowskiego i Justyny Grabowskiej - Dybek.



Zestaw jest nietypowy. Zawiera karty i książkę, która stanowi niepowtarzalną instrukcję do gier i zabaw logicznych oraz talii kart w trzech kolorach, a także patyczków - liczmanów, pionków i kostki.

Karty i elementy:



Karty, to talia składająca się z 36 kart (po 12 w kolorach: czerwonym, niebieskim i zielonym). Karty są profesjonalnymi kartonikami karcianymi.
Liczmany, to plastikowe trwałe patyczki w trzech kolorach (żółtym, czerwonym, czarnym). Zawsze tutaj spełniają funkcję liczmanów punktów. 
Pionki są cztery w różnych kolorach (białym, zielonym, czerwonym, bordowym).
Kostka do gry - plastikowa, tradycyjna.
Wszystko zapakowane jest w estetyczne plastikowe pudełeczko.

Książka zawiera 76 propozycji gier, które opisano na 256 stronach. To niezwykły zbiór gier i zabaw logicznych. Opisy są bardzo szczegółowe i łatwe do zrozumienia. Każda gra posiada zaznaczony stopień trudności.






Zaczynając zabawę z kartami warto wcześniej samemu zapoznać się z zasadami i przebiegiem danej gry, by dziecku zaproponować już gotową strategię. Należy także dostosowywać poziom trudności do możliwości dziecka. Lepiej wybrać o poziom niżej i przejść do wyższego, niż dobrać za wysoki i ryzykować, że dziecko się zniechęci.
Do wyboru mamy trzy poziomy trudności (oznaczone gwiazdkami: *, ** lub ***) oraz ilość graczy. Zestaw przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat.

W książce wśród propozycji każdy znajdzie coś dla siebie. My polubiliśmy kilka z nich. Nadal doszukujemy się kolejnych.
Nasze ulubione (jak dotychczas), to:
- Pasjans ,,Turysta"
- Pasjans ,,Wąż"
- Rodzynek
- Odgadnij kolor
- Złota rybka
- Wojna
- Sokole oko
- Alladyn
- Gra planszowa ,,Rajd"

Nie będę opisywać każdej z nich, w tym celu polecam udać się do treści książki. Wspomnę tutaj o trzech najulubieńszych z ulubionych. ;)

Pasjans ,,Wąż" (*)
Czy nasze marzenie się spełni? Można ,,pobawić się" w pasjansa, by się o tym ,,przekonać" ;). Jeśli uda nam się ułożyć wszystkie jednokolorowe zestawy dwukartowe w węża, to mamy na to dużą szansę ;).
Przebieg zadania:
Tasujemy karty i układamy na stole w stos zakryty. Wymyślamy marzenie ;).
Z wierzchu stosu bierzemy 4 karty i kładziemy odkryte obok stosu. Jest to Bank.
Następnie postępujemy wg. schematu: Z Banku zabieramy dwie karty tego samego koloru i układamy w stos odkryty przed sobą, tak zaczynamy układanie węża karcianego.
Następnie dokładamy dwie karty do Banku i postępujemy tak, aż skończą się karty na stosie kart zakrytych lub gdy nie będziemy mieli możliwości dołożenia kart z któregoś z obu końców, bo karty będą tego samego koloru, nie możemy kłaść takich samych zestawów kolorów.


Gdy karty się kończą, to znaczy, że nasze marzenie ma możliwość spełnienia się, jeśli nie możemy dołożyć kart, to pasjans ,,nie wyszedł".

Sokole oko (*) w uproszczeniu Memory.
Zadaniem graczy jest odkrycie dwóch kart w kolorze, jakim jest odkryta karta na stole. Wówczas zawodnik zdobywa te trzy karty.
Przebieg gry:
Prowadzący tasuje karty (jeśli dziecko nie umie jeszcze ,,właściwie" tasować kart, to autorzy polecają taką oto metodę: mieszanie na stole. Polecamy i my).


Wracając do gry. Prowadzący tasuje karty, a następnie układa je zakryte na środku stołu w ,,planszę do gry".


Następnie odkrywa jedną kartę i pozostawia ją odkrytą. Kart nie przemieszczamy.
Następnie osoba siedząca po lewej od prowadzącego odkrywa najpierw jedną kartę, a następnie drugą. 

Jeśli odkryte 3 karty są tego samego koloru, to zabiera je do swojego magazynu (kładzie przed sobą). Wówczas odwraca dowolną kartę i ruch należy do następnego gracza.


 Gdy odkryte karty nie są w tym samym kolorze, to gracz tych kart nie zdobywa.


W tym przypadku zakrywa dwie dowolne karty (z tych odkrytych), a jedną pozostawia odkrytą dla kolejnego gracza.
Rozgrywka kończy się, gdy zabraknie kart na planszy.
Na koniec podliczamy punkty. Wygrywa gracz z największą ilością punktów.

Gra planszowa ,,Rajd" (*)
To typowa gra planszowa. W rajdzie punkty zdobywamy po każdym rzucie kostką. Liczba punktów zależy od koloru karty.

Przebieg gry:
Ustalamy tabelę punktacji:


Następnie z pozostałych kart układamy tor wyścigowy w dowolnym układzie.
Karty zakryte, to start i meta. patyczki, to ,,pula" do punktów.


Osoba siedząca po lewej od prowadzącego pierwsza rzuca kostką i przesuwa swój pionek o tyle karty ile oczek wypadło na kostce.



Od prowadzącego otrzymuje ustaloną ilość patyczków jako punktów (my ustaliliśmy, że kolor patyczków dowolny, a ilość zgodna z naszą ,,tablicą" punktacji, czyli karta C - 1, N - 2, a Z - 3 pkt.). Na koniec podliczamy punkty. U nas wygrał gracz, który zdobył największą ilość punktów.

Gry są świetnym pretekstem do liczenia podczas przesuwania pionka, jak i przy podliczaniu punktów.

Nam Karty bardzo przypadły do gustu i polecamy je serdecznie.
W ofercie są również karty do nauki dodawania i odejmowania oraz tabliczki mnożenia - klik TU. 
Karty Grabowskiego uczą logicznego myślenia, trenują pamięć i skupienie, są też świetną rozrywką nie tylko dla dzieci, ale i dla całej rodziny.
https://kartygrabowskiego.pl/
http://projektgrajmy.blogspot.com/

6 komentarzy:

💡 Pozostaw ślad po swojej wizycie, będzie nam bardzo miło.
💡 Zapraszam także do polubienia naszej strony na
Facebooku ➡
https://www.facebook.com/InaiSewa
Dziękuję 😍